Una pàgina web que reuneixi TOTES les propietats, una solució per a la Costa Brava?

giscom-real-estate-palafrugell-girona-blog-una-pagina-web-que-reuna-todas-las-propiedades-una-solucion-para-la-costa-brava

Una pàgina web que reuneixi TOTES les propietats, una solució per a la Costa Brava?

Quan un client vol adquirir un immoble en la Costa Brava, potser necessitaria que els agents immobiliaris s’agrupessin per crear una única pàgina web que sigui capaç de reunir totes les propietats existents al mercat, ja siguin cases, pisos, locals comercials, etc. perquè cada agent tingui la possibilitat de veure la llista completa dels immobles disponibles en la Costa Brava o la seva àrea.

Precisament en la Costa Brava, quan el propietari d’un immoble desitja llogar-ho o vendre-ho, contacta amb un agent immobiliari que serà l’encarregat de col·locar anuncis als diferents canals de comunicació disponibles, com a pàgines web, xarxes socials, revistes o diaris, entre d’altres. Si ens anem a l’altre bàndol, el comprador que està cercant la propietat, ha d’anar buscant, trucant al número de telèfon que apareix en cada anunci segons el canal pel qual ho hagi obtingut i anar coordinant les diferents cites amb els diferents agents immobiliaris per veure l’immoble desitjat.

Aquesta tasca es torna una odissea per a un comprador nacional però, si ens posem en la pell d’un comprador internacional interessat a adquirir un habitatge, la feina es torna encara més difícil.

Per posar un exemple, a Miami (Estats Units), tenen un sistema molt més còmode per a les dues parts, client que compra i agent intermediari. La persona que està interessada a comprar, contacta amb un agent que li mostrarà totes les opcions disponibles segons els seus criteris de cerca gràcies a la Multiple Service Listing, una macroweb de pagament pertanyent a la Miami Association of Realtors (MLS) on apareixen TOTS els immobles disponibles que compleixen els criteris del possible comprador.

El procés és el següent: L’agent de la persona que vol comprar organitza una sèrie de visites amb els diferents agents immobiliaris encarregats de gestionar la compra venda de l’immoble i, quan s’acaba realitzant la transacció, comparteixen la comissió. En el cas de Miami, la comissió és del 6% i la divideixen a parts iguals entre l’agent del comprador i l’agent del venedor. Si hi hagués qualsevol problema en la transacció, cada agent defensaria els drets del seu client, lògicament.

L’associació MLS també permet accedir a l’historial complet de l’immoble, la seva ubicació i múltiples detalls per a la venda. Vetlla per la transparència, el fàcil accés a les dades i, evidentment, per una nova figura del sector amb el qual, encara i facilitant les tasques als clients finals, haurà de repartir-se la comissió amb el tradicional agent immobiliari.

Si tornem al nostre cas que és el que ens toca, no seria mala idea que les associacions d’agents immobiliaris poguessin sincronitzar-se d’alguna forma per poder tenir una base de dades central amb tots els immobles perquè cada agent del comprador, nova figura que apareixeria en el sector immobiliari de la Costa Brava, pogués accedir al llistat d’immobles que coincideixin plenament amb els requisits del comprador interessat de forma àgil.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *