El canvi no és la tecnologia, hi ha alguna cosa més

giscom-real-estate-blog-el-cambio-no-es-la-tecnologia-hay-algo-mas

El canvi no és la tecnologia, hi ha alguna cosa més

Nosaltres, com a persones, tenim una consciència tangible del canvi evolutiu, però les màquines no, perquè simplement es dediquen a funcionar i no a treballar, com sí ho fan les persones.

El fet de treballar, ja porta implícita la consciència de realitzar el treball. L’impacte que poden generar les noves tecnologies durant els propers anys tornarà a ser, de nou, altíssim com ho ha estat i ho està sent, això és evident, però no deixa de ser un instrument per a les persones.

El que realment canvia és el valor que es va creant per a aquestes, la forma en què vivim, ens relacionem o consumim… el reequilibri de la nostra societat.

Creant necessitats

Ja va passar amb Steve Jobs en el seu moment. Les tablets que avui són tan comunes, van ser un instrument que Jobs es va treure de la màniga creant-nos una necessitat perquè haguéssim de comprar-la… i ho va aconseguir! Avui dia una tablet és un instrument més, per a molts imprescindible.

Moltes tecnologies ens semblen molt impactants però, a la pràctica, no arribem a identificar quina és veritablement la seva utilitat. Sabem que tard o d’hora tindran impacte pel sorprenents que són, però no en què afectaran. Potser el problema ve de les nombroses tecnologies que neixen per solucionar-nos uns problemes que, simplement, no tenim. Un exemple clar és el món de les TV 3D… recentment ha tancat l’última fàbrica perquè, encara que la tecnologia és al·lucinant, segurament el que més ve de gust arribant a casa després de treballar no és posar-se unes ulleres per veure el telenotícies en 3D.

Donar en el clau

La clau està a ajudar a les persones a prendre millors decisions o a disposar d’eines realment útils. Un exemple clar seria la impressió 3D, unint la capacitat de personalització amb la facilitat de creació.

Un altre punt clau és la redefinició de la interacció que tenim els humans amb les màquines respecte l’actual, sabent que cal reinventar-se i això generarà nous llocs de treball alhora que destruirà uns altres.

Aquestes empreses que s’actualitzen han d’imaginar el canvi com la capacitat de crear més valor per als equips o clients gràcies a les noves tecnologies i no simplement injectar tecnologia per semblar més modernes. Entendre la intel·ligència artificial i anar del que els clients necessiten a la tecnologia i no a l’inrevés.

És important saber què problema volem resoldre abans d’acudir sense més a la tecnologia, o generarà elevades despeses a les empreses que es modernitzen. També ho és reconèixer que la tecnologia ens envolta però el que succeeix mentrestant, corre a compte de les persones, perquè la tecnologia és l’instrument que ha de facilitar-nos més les coses i solucionar-nos problemes reals, no excuses per incorporar aquestes noves tecnologies.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *